Penziony | Kempy | Hotely | Rekreační střediska | Lyžování | Restaurace | Marketing ubytování
EN | DE | FR | ES | SK | CZ
Kliknutím tento detail vytisknete Kliknutím tento detail vytisknete

k e m p

Autokemp Bučnice
---
Nahlásit neaktuální údaje

Autokemp Bučnice - Tipy na výlet

Pod Javořími horami
Javoří hory jsou skvěle popsány zde. V minulosti jsem se je snažil na těchto stránkách trochu propagovat popsáním několika tras. Kupodivu mi přišlo docela dost ohlasů. Mezi nimi bylo i několik ve smyslu - Značené cesty jdou jen nahoru na hřeben, kde kromě lesa nic není a trasy jsou pak moc dlouhé a náročné, nejhezčí je to stejně na úbočí, kde jsou výhledy, jenže tam zase nejsou značené cesty... Je to pravda, značení pro pěší turisty tu chybí, cesty naštěstí ne. A tak jsme se se ženou... Více...
Malé putování po rozhlednách Kladského pomezí
Rozhledny všeho druhu jsou dnes v kurzu. A to jak mezi samotnými turisty, tak – a to zejména – mezi příjemci nejrůznějších evropských i regionálních dotací. Nelze se proto divit, že v současné době narazíme v naší zemičce na desítky a desítky nových rozhleden, mnohdy i na místech, kde bychom je nikdy nečekali, např. na „dně“ údolí. Rozhlednová vlna se nevyhnula ani Kladskému pomezí a je na každém návštěvníkovi této zajímavé oblasti, často nazývané „Krajina příběhů“, jaký způsob... Více...
Když do Pekla, tak z Náchoda a přes Ameriku i Dobrošov
Název tohoto tipu na výlet, který je stejně atraktivní pro cyklisty i pěší turisty, evokuje jedno staré pseudolidové rčení, hovořící o tom, že pokud už má někdo namířeno do pekla, měl by tam alespoň směřovat na hezkém koni. My se však zaměříme na turistiku v oblasti Kladského pomezí, severovýchodních Čech a okolí města Náchoda, tedy na slavnou osadu a přírodní rezervaci Peklo s Jurkovičovou Bartoňovou útulnou, turistickou chatu s rozhlednou a pevnost v Dobrošově i nadnáchodskou... Více...
Ostaš – Dolní labyrint
V článku „Ostaš – Horní labyrint“ jsem krátce popsal tuto stolovou horu dominující krajině Policka. Ve vrcholových partiích Ostaše jsme prošli Bludiště, jak se Hornímu labyrintu také říká. V tomto článku nahlédneme pro změnu do Dolního labyrintu neboli Kočičích skal, které se ukrývají v lese o sto výškových metrů níže, a od 50. let minulého století jsou přírodní památkou. Projdeme divokými soutěskami, propleteme se skalními útvary porostlými mechy, lišejníky, keříky borůvek,... Více...
Ostaš – Horní labyrint
Přijedete-li do Police nad Metují na Náchodsku, stolovou horu Ostaš nemůžete přehlédnout. Nachází se 3 km severozápadně od města a dominuje okolí. Její náhorní plošina o rozměrech 500 x 400 metrů dosahuje v nejvyšším místě 701 metr nad mořem. Hora je lemovaná skalními útvary výšky až 40 metrů. Na východní straně hory pískovcové skály vytvářejí skalní město Horní labyrint, o sto výškových metrů níže, za Polickým zlomem se v lesním porostu ukrývá další skalní město Dolní... Více...
Tajemná a pohádková hora Ostaš.
Stolová hora Ostaš ( 701 m.n.m.) je výraznou dominantou krajiny v okolí města Police nad Metují. Místo je spojováno s řadou pověstí a mnohé skalní útvary podle nich přišly ke svým jménům. Skalní městečka má hora dvě, Horní a Dolní labyrint, ale setkáme se také s názvem bludiště. Hora Ostaš je místem, které při návštěvě tohoto hezkého koutu naší země není možné vynechat. A tak jednoho vydařeného červnového dne jsou skály na Ostaši cílem našeho výletu. Z místa dočasného bydliště v... Více...
Zámek v Novém městě nad Metují
Vydáváme se do Nového Města nad Metují. Do tohoto kraje jedeme už po několikáté, proto už máme cestu z Tanvaldu víceméně nacvičenou. Nejprve se přesouváme k Jičínu, následně přes Novou Paku na Trutnov a Náchod do Nového Města nad Metují.  Chceme navštívit zdejší zámek, v jehož stavebním slohu jsou znatelné stopy architekta Dušana Jurkoviče. Ono je tu vlastně k vidění mnoho rozličných stylů. Renesance a baroko v interiérech doplňuje nábytek a expozice ve stylech vrcholné secese, kubismu,... Více...
Expo Militaria 2015
Jdeme pěšky, či na kole, kdy budeme moci projít kompletně celý historický areál, nepřístupné objekty, podzemní chodby a bojiště ...  Na mezinárodní akce Expo Militaria 2015 prezentující kluby vojenské historie od roku 1618 do současnosti, kdy v sobotu proběhnou rekonstrukce bojů v Haliči a u Arrasu. V neděli proběhnou přednášky a dělostřelecký meeting kanónů a jednotek z období 1780 - 1945.  Jídlo přímo v areálu - formou rychlého občerstvení.  Areál a objekty bastionové pevnosti... Více...
Police nad Metují a Hvězda v Broumovských stěnách.
Zajímavé město východních Čech se nachází pod Broumovskou vrchovinou, nedaleko státních hranic s Polskem. Samotné pohoří je od města severním a východním směrem. Na ně na západě navazuje Krkonošské podhůří a na východě, již na území Polska, Stolové hory. Od města je hranice vzdálená 6 až 7 kilometrů. Západně od města je řeka Metuje, která přitéká od severu. Od města je řeka vzdálená více jak dva kilometry. Jejím údolím prochází železniční trať z Náchoda do Broumova a to se dá i... Více...
Západ slunce na Rozkoši.
Zajímavým a dosti navštěvovaným místem východních Čech je zcela jistě přehrada Rozkoš. Toto osmé největší, lidmi zbudované jezero v republice je také nazýváno Východočeským mořem. Přehrada byla vybudována v Úpsko – metujské tabuli, nedaleko České Skalice. O její velikosti svědčí následující údaje. Plocha vodní hladiny je 1001, 25 ha a je napájena Rozkošským a Rovenským potokem. Zřejmě to pro plnění nádrže nestačilo a tak byl vyhlouben kanálový přivaděč z řeky Úpy. Ten je dlouhý... Více...
Náchod, město, zámek a zámecký park.
Jedním z měst v údolí řeky Metuje, které turisté houfně navštěvují je jistě i Náchod. Je městem, které člověk během svého života navštíví mnohokrát. V mém dětství byl častým cílem školních výletů a později při různých zájezdech do této oblasti tu měl zastávku skoro každý zájezd. I když v současné době máme Náchod tak trochu z ruky, zůstává skoro povinností se v tomto městě zastavit, když do této oblasti přijedeme. Naše cesta začíná z místa dočasného pobytu ve vísce Kleny.... Více...
Jarní procházka po Babiččině údolí
Babiččino údolí na Náchodsku asi není třeba nějak zvlášť představovat. Většina turistů tyto vzdušné lázně zná z knižní nebo filmové podoby díla 'Babička' od Boženy Němcové (vl. jménem Barbora Panklová), kdy líčí vzpomínky na své dětství.  Cesta do údolí řeky Úpy byla celkem trnitá, do Trutnova to ještě šlo, ale pak nás to do České Skalice vedlo vesničkama 30km/h a navíc se 14 km objížďkou. Teď jen přejet Vilémův most a jsme na místě. U zámku Ratibořice je... Více...
Broumovské stěny
Broumovské stěny jsou dalším skalním městem, které vytvořila voda a vítr v pískovcových usazeninách v těsném sousedství adršpašského a teplického skalního města. Východiskem značených cest může být kaple Panny Marie Sněžné – Hvězda. Odtud jsme vyrazili po červené značce přes Supí Hnízdo, kde je vyhlídka, dále kolem skalních útvarů pojmenovaných: Želva, Kočka a Mušle, Poštovní schránka, Ležící mnich, přes vyhlídku nad Skalním divadlem, kolem... Více...
Naučná stezka Babiččino údolí aneb jak to bylo doopravdy
Vypravili jsme se do Babiččina údolí, do míst, která tak pěkně popsala Božena Němcová ve svém románu, a která jsou i známá z televizního zpracování románu.  Původně jsme si mysleli, že nás zde nemůže nic překvapit, ale jen do té doby, než jsme narazili na první informační tabuli NS Babiččino údolí. Naučná stezka vede všemi místy, které Němcová v románu popisuje, ale co je na ní nejzajímavější je i konfrontace se skutečností. Božena Němcová napsala krásné dílo, ale jak se zde... Více...
Železniční muzeum výtopna Jaroměř
Jedeme do Jaroměře do Železničního muzea výtopna Jaroměř. Muzeum se nacházi hned vedle vlakového nádraží. Hned před nádražím se nachází parkoviště, zde jsme auto nechali a prošli parčíkem přímo do areálu muzea. (Pro cyklisty jsou v areálu umístěny stojany na kola.)  V prostorách bývalé železniční výtopny se nachází unikátní parní lokomotivy (zubačka,Conrad Vorlauf,...), dieselové lokomotivy a vše, co souvisí s historií železnice. Je zde i provozuschopná točna. K veliké radosti dětí je... Více...
Dvakrát přes hřeben Jestřebích hor
Vyrazíme do Jestřebích hor, do okolí Malých Svatoňovic, kde se narodil Karel Čapek, do míst, které Čapek překřtil na Brendy a kam umístil třeba svou pohádku o lopežníku Lotrandovi. Výlet začneme právě v Čapkově rodišti, kam se velice snadno dostaneme vlakem.  Z vlakového nádraží vyrazíme po červené značce směrem na místní náměstí. Zde si můžeme prohlédnout kostel Panny Marie Sedmiradostné a k němu přiléhající kapli s mariánskou studánkou. Z náměstí pak začneme stoupat po modré... Více...
Do Nového Města nad Metují
Při jedné naší dovolené v Náchodě, kde jsme trávili 11 dní, jsme byli ubytováni v kempu Běloves, vzdáleném asi 3 km od města. V Náchodě jsme si prohlédli pozoruhodný zámek, pak jsme podnikali spousu výletů a turistických výprav do blízkého i vzdálenějšího okolí. Jedním z nich byl i výlet do Nového města nad Metují. Ráno po snídani jsme se vydali z Náchoda cyklobusem přes Dobrošov do Nového Hrádku, odtud pěšky do údolí při soutoku Olšenky a Metuje. Pokračovali jsme kaňonovitým údolím... Více...
Zřícenina hradu Skály - Jiráskovy skály
Minulý rok jsme uspořádali v zimě s partou lidí výlet do Jiráskových skal. Vlakem jsme se dopravili do Teplic nad Metují a pěšky dorazili do obce Skály.  Hlavním cílem výletu prozkoumání a získání některých kešek v oblasti Adršpašskoteplických skal. Zejména nejjižní části - Jiráskovy skály, které nejsou tolik navštěvované jako severní část Adršpašskoteplických skal.  Ubytovali jsme se přímo v obci Skála, právě kvůli skvělé dostupnosti, poloze a nerušenému místu. Protože nás... Více...
Náchod
V Náchodě se soukáme z vlaku a po pěší zoně jdeme na náměstí, jehož dominantou je zcela jistě goticko-renesanční Kostel sv. Vavřince. Za zmínku stojí také barokní stará radnice. Na návrší se tyčí zdaleka viditelný zámek, kam máme namířeno.  Na nádvoří obdivujeme tuto nádhernou stavbu a v hradním příkopu dva medvědy. Františka a Františku :-) Před prohlídkou expozice se procházíme po Piccolominské zahradě, která je navržena ve stylu francouzkého parku. Z bohaté... Více...
Výlet do pohádkových skal
Konečně se naskytla vhodná doba k návštěvě Kladského pomezí, tak jsme sedli do vlaku a z Tanvaldu si to hnali do Teplic nad Metují s tím, že do autokempu Bučnice dojdeme pěšky. Cesta vlakem byla sice úmorná a dlouhá, ale nadšení z nadcházejícího zážitku přeci jen převládlo mrzutost a my zdárně dojeli do cíle...  Samozřejmě se zajímáme o Adršpašsko-teplické skály, proto hned druhý den vylézáme ze stanu a po červené značce kráčíme do Adršpachu. Protože k hlavní bráně přicházíme... Více...
Broumovský klášter
Klášter se nachází v Broumově. Přijeli jsme sem autem a zaparkovali na parkovišti místního náměstí.  Tento klášter byl zbudován roku 1322 a byl zasvěcen sv. Vojtěchu. Od roku 1950 sloužil jako internační tábor pro řeholníky a řeholnice různých řádů. Byla zde klášterní škola, do které chodil např. Bohuslav Balbín či Alois Jirásek. Klášterní gymnázium bylo ale zavřeno nacisty v roce 1939. Při prohlídce můžeme vidět cenné exponáty např. kopii Turínského plátna z roku 1651,... Více...
Broumovské stěny
Broumovské stěny se nachází mezi městy Police nad Metují a Broumov. Přijeli jsme zde autem a zaparkovali jsme na parkovišti na Hvězdě.  Oblast je velmi rozsáhlá a je tvořena krásnými útvary pískovcových skal, hlubokými roklemi, soutěskami, krásnými vyhlídkami a bohatými lesy. Je zde klid. Hluboká údolí vytváří malá skalní města. Naše trasa začala na Hvězdě. Vešli jsme do Kovářovy rokle. Koukli jsme se na Skalní divadlo. Je zde také vyhlídka Supí koš, která nabízí kruhový... Více...
Světový pohár v závodech koňských spřežení 2013 v Polici nad Metují
Od roku 2010 sdružení SK Fagone pravidelně pořádá v květnu na Závodišti Jana Čermáka v Polici nad Metují mezinárodní závody koňských spřežení kategorie CAI-A. Dosažené výsledky se započítávají do žebříčku Světového poháru a zároveň jsou kvalifikačními pro mistrovství světa v jednotlivých kategoriích.  Letos (v roce 2013) se do Police nad Metují sjelo 36 spřežení především ze střední Evropy (České republiky, Slovenska, Polska a Rakouska) a také z Finska.... Více...
Broumovskými stěnami ke skalním hřibům
Při naší dovolené v Náchodě jsme se jeden den vypravili prozkoumat skalní svět Broumovských stěn. Ráno začínáme snídaní v nádražním bufetě v Náchodě, kam jdeme z kempu v Bělovsi 3 km. Autobusem se dostáváme až pod Broumovské stěny - do obce Pěkov - Hony. Na břehu zdejšího rybníka čeká několik rybářů na svoji " zlatou rybku ". My na zastávce posvačíme a podle mapy vyrážíme po silnici, a pak lesní cestou se žlutou turistickou značkou do kopce ke skalám. Ještě, že mám sebou své... Více...
Muzeum stavebnice Merkur
Muzeum se nachází v Policí nad Metují. Zaparkovat můžeme na parkovišti.  Historie stavebnice Merkur se datuje od roku 1925, kdy byla na světe vytvořena panem Jaroslavem Venclem první malá stavebnice se šroubky a s novými barevně lakovanými díly. Od té doby se začaly prodávat tyto modely se systémem spojování kovových částí šroubky a matičkami, který se dochoval dodnes. Návštěvou muzea stavebnice Merkur se dozvíte o historii, ale také i současnosti této jedinečné hračky. V Muzeu jsou k... Více...
Muzeum papírových modelů Police nad Metují
Muzeum papírových modelů se nachází v centru města Police nad Metují.  Muzeum papírových modelů je zřízeno městem Police nad Metují jako stálá expozice modelového světa z papíru a je jediným muzeem svého druhu v České republice. 30.4.2012 přivítalo muzeum první návštěvníky. A za prvních 15 dní navštívilo muzeum na 700 návštěvníků. Vystřihovánkám, později vystřihování a slepování papírových modelů se věnují malí i velcí již několik generací. Jejich díla jste mohli nalézt v... Více...
Naučná stezka Jakuba Míly
Oblast zvaná Kraj Boženy Němcové nám k výletům nabízí nespočet krásných míst. Nejznámější a nejnavštěvovanějším místem je zcela jistě oblast Babiččina údolí. A právě částí tohoto krásného kraje nás provede Naučná stezka Jakuba Míly.  Kdo však byl Jakub Míla. Ten kdo četl knihu Babička tak ví, že se jedná o jednu z postav z této slavné knihy. Literární postava Jakub Míla měl předlohu s člověkem téměř shodného jména, kterým byl Jakub Míl, s nímž se... Více...
Lyžařské běžecké trasy v Kladském pomezí
Pro milovníky zimních sportů a přírody Kladského pomezí bude v případě příznivých sněhových podmínek pro nadcházející sezónu připraveno více než 300 km upravovaných běžeckých tratí.  Krásná zimní příroda a radost z pohybu v bílé stopě.  www.kladskepomezi.cz  Některé trasy na sebe v určitých místech dílčích oblastí Kladského pomezí navazují a lze je tedy využít především pro půldenní nebo celodenní výlety. Jinde si lze naplánovat projetí ucelených... Více...
Výstup na nejvyšší vrchol Javořích hor
Vydejte se na Ruprechtický Špičák (880 m n. m.), který je nejvyšším vrcholem Javořích hor a celého Kladského pomezí. Odměnou za výstup na vrchol vám budou nádherné rozhledy. Průběh trasy: Ruprechtice (železniční stanice) – obec Ruprechtice – Ruprechtický Špičák, rozhledna (880 m) – Široký vrch (839 m) – Javorový vrch (775 m) – Čertův vrch (779 m) – Janovičky – Bobří vrch (740 m) – Rožmitál, U Lomu – Broumov (železniční stanice)  Na vrcholu Ruprechtického Špičáku... Více...
Adršpašsko-teplické skály
Jedeme se podívat do malebných skal, které se nachází západně od města Teplice nad Metují nedaleko hranice s Polskem. Můžeme zde přijet autobusem, vlakem či autem. Parkoviště je před vchodem do skal.  Teplicko-Adršpašské skály jsou rozsáhlým komplexem skal o celkové ploše přibližně 30 km čtverečních. Tvoří nejvýznamnější pískovcovou plošinu Polické pánve v Broumovské vysočině. Jedná se o pískovcové skály a soutěsky, které jsou svou malebností, vznešeností i prostou přirozenou... Více...
Městské muzeum v Jaroměři
Jaroměř je snadno dostupná, leží na hlavní silnici Hradec Králové – Náchod , jezdí tudy vlaky a místní do muzea můžou dojít pěšky, my jsme se v muzeu zastavili při našem výletu do horního Polabí.  Cílem výletu je návštěva Městského muzea Jaroměři, najdeme jej na Husově ulici č.295.  Muzeum není obzvlášť obrovské, tak se to dá vydržet i bez občerstvení, jinak v desetitisícovém městě nějakou hospodu není problém najít.  Že se kvalitní architektura nemusí vyskytovat nutně... Více...
Muzeum Merkuru v Polici nad Metují
Jedeme do Police nad Metují, města, ležícího v okrese Náchod v Královéhradeckém kraji.  Naším cílem je muzeum zdejší úspěšné stavebnice Merkur, která se úspěšně prodává již od poloviny dvacátých let 20. století. Lze z ní sestavit různé modely, silniční i kolejová vozidla, jeřáby a mnoho jiných konstrukcí. Základem stavebnice jsou pásy a profily různých tvarů a délek z lakovaného ocelového plechu, se sítí předvrtaných otvorů. Tyto dílky se spojují šroubky a matičkami o velikosti... Více...
Z Police nad Metují do oblasti Gór Stolowych
Pískovcová skalní města jsou rájem pěších turistů, ale i cyklisté si zde přijdou na své. Popisovaný cyklistický výlet kombinuje úseky několika zajímavých cyklotras v oblasti CHKO Broumovsko a polských Gór Stolowych.  Skalní města Gór Stolowych (PL) navazují na pískovcové oblasti Broumovska a jsou velmi atraktivním krajinářským celkem. Szczeliniec Wielki (919 m. n. m.) je nejvyšším bodem území. Trasa, zejména v okolí polské obce Karlów a české osady Slavný, nabízí pěkné výhledy... Více...
Malebným údolím řeky Metuje
Nabízený pěší výlet vás provede malebným údolím řeky Metuje v Kladském pomezí - které je hluboko zaříznuté mezi okolní zalesněné kopce – do osady Maršov. Až potom opustíte řeku a vystoupáte nad Maršov, naskytnou se Vám nádherné pohledy na okolní krajinu a kopce - Ostaš, Broumovské stěny, Bor atd. Popis trasy: Z polického náměstí se vydáme po modré značce směrem Velké Petrovice. Vystoupáme nad město a okolo zahrádkářské kolonie přijdeme k chatové osadě Zděřina. Pokračujeme po... Více...
Z Machova na nejvyšší vrchol Broumovských stěn
Vydejte se s námi na pěší výlet do východní části Broumovských stěn. Navštívíme několik míst, která nám nabídnou překrásné výhledy nejen na Policko a Broumovsko, ale i na hřebeny Krkonoš, Sovích hor, Orlických a Bystřických hor a přes Polsko až po vzdálený Králický Sněžník a Jeseníky. Popis trasy: Z machovského náměstí se vydáme po červené turistické značce (TZ) do osady Řeřišný. Mineme hájovnu a pokračujeme po asfaltové cestě k rozcestí U Zabitého. Z rozcestí... Více...
Muzeum papirových modelu v Polici n Metuji
Při mé navštevě Police n Metuji jsem navštivil pěkné muzeum papirovych modelu .Cestu podniknu autobusem z Machova.  Muzeum je otevřeno od 30.4 2012 takže patři k novým muzeim .Nachazi se pobliž muzea Merkuru .Co se týče sbírky převážně převladaji modely z časopisu ABC napřiklad hrady ,lodě ,auta,je tu i koloseum řimsky.  malou svačinku jsem si koupil v masně u pejskara na náměsti kus poličanu a housku.Je tu dost možnosti na občerstveni na náměsti v restauraci např.  Libilo se mi celé... Více...
Teplice nad Metují, Skály, Čáp a Supí skály
Z městečka Teplice nad Metují se vydáme po žluté značce. Ta nás vyvede do lesů a kolem Hubertova pramene na zámeček Bischofstein, nad kterým je zřícenina hradu Skály, dějiště Jiráskova stejnojmenného románu. Odtud pokračujeme po zelené značce na skalní vrchol Čáp s hezkým výhledem, a stále po zelené krásnými skalními partiemi zpět do Teplic nad Metují.  Zámeček Bišík, kde je v současné době penzion a restaurace, je kouzelné místo k posezení a z hrádku Skály je krásný výhled. Cesta... Více...
Machovská Lhota, Bledne Skaly, Svitavy, Svojanov 6-7.5.2012
Východisko Machovská Lhota. Cíle Bledné Skaly, Svitavy, Svojanov.  Tentokrát jsme prošli dědinou kousek k centru. U místní školy jsou v předzahrádce zajímavé expozice. Jedná se o různé druhy odpadků, jako PET lahev, papír, vajgly od cigaret, sklo, kus vlněné látky, plechovka aj., s datem zahrabání do země a přiloženou cedulkou. Neškodí poučit se, jak který nepořádek dlouho v přírodě přetrvá, bylo to zajímavé. Např. sklo 3000 let !, polystyren se nikdy nerozloží !, PET lahev 50 -... Více...
Z Machovské Lhoty do okolí
V tomhle koutě republiky jsem ještě nebyl. Pro průzkum jsme si vybrali zakotvení v Machovské Lhotě. Jedná se útulnou horskou vesnici. Z důvodu špatné prognózy počasí na sobotu jsme se rozhodli nejdřív se vydat na polskou stranu na Mali a Wielki Szcseliniec v NP Gór Stolowych.  Z Machovské Lhoty jsme nejprve po červené TZ vystoupali vzhůru k Machovskému kříži. Cestou jsme se osvěžili dobrou vodou ze studánky kousek pod vrcholem. Machovský kříž se nachází už na... Více...
dřevěná rozhledna u Rtyně v Podkrkonoší
V naší zemi se nachází spousty rozhleden a vyhlídkových míst. Jedno takové se nalézá jižně od Rtyně v Podkrkonoší.  Míříme na pomyslné rozmezí oblastí zvaných Kraj Boženy Němcové a Kraj bratří Čapků, tedy do oblasti mezi Českou Skalicí a Jestřebími horami. Tímto místem je Rtyně v Podkrkonoší, resp. dřevěná vyhlídková věž, které se jižně od Rtyně nalézá. Vyhlídková věž, která zde byla postavena v roce 2008, je 8 metrů vysoká. Z ochozu se nám nabízí... Více...
rozhledna na Dobrošově - Jiráskova chata
Jedeme na Náchodsko, na vrch Dobrošov, na kterém se nachází známá Jirásková chata s rozhlednou.  První chata na Dobrošově byla postavena v roce 1895, tehdy již také s 6 metrů vysokou krytou rozhlednou. Příliv turistů na Dobrošov byl tak velký, že již v roce 1911 architekt Dušan Jurkovič vypracoval plány na stavbu budovy nové a větší. Základní kámen ke stavbě byl položen dne 9. července 1921 u příležitosti 70. narozenin spisovatele Aloise Jiráska. Slavnostní otevření Jiráskovy... Více...
U křížku - vyhlídka na Bor a Hejšovinu
Při cestě po krajině se nám nabízí spousty míst k výhledům a pokochání nad divy přírody.  Jedno takové zajímavé místo se nachází nad obcí Pěkov, nad křižovatkou, kde se cesty dělí do tří směrů, k Ostaši, do Teplicko-Adršpašských skal a na Broumovsko. Barokní kříž zde ve spojitosti s přírodou vytváří zajímavý krajinotvorný prvek. Od kříže se nám nabízí výhledy na polské stolové hory Skalniak (Bor) a Szczeliniec Wielki a Maly (Hejšovina). Szczeliniec Wielki je s... Více...
Z Hlavňova do Slavného a zpět
Poslední den dovolené, poslední procházka, už mi taky pomalu docházel film. Už od rána bylo pěkné vedro. Vydali jsme se po žluté, směrem východním, cestou, které se říká Pánova. V údolí, ve kterém začíná, byl příjemný chládek. Kolem nás skály, dnem zurčel potůček a u něj na balvanech rostlo kapradí. Po kilometru Pánova cesta z údolí odbočuje a poměrně přijatelným stoupáním míří na hřeben. Skalní věže jsou i tady působivé. Na hřebeni už chládek nebyl, zato tu příjemně... Více...
Bojiště bitvy r. 1866 u Náchoda
Míříme na Náchodsko, na vrch Branka a okolí, do míst, kde se 27 června 1866 střetla vojska Prusů a Rakušanů.  Bitva u Náchoda byla částí Prusko-Rakouské války jež vyvrcholila střetem 3. července 1866 bitvou u Hradce Králové. Náchodské bojiště se nachází v prostoru vrchu Branka u obcí Vysokov a Václavice což dnes dokládá nespočet pomníků padlých vojáků. Na vrchu Branka je to monumentální pomník jezdecké bitvy, která se zde 27. června 1866 kolem 11. hodiny dopoledne odehrála mezi... Více...
z Hlavňova na Hvězdu a kolem Laudonových valů zpět (retro)
První procházka Broumovskými stěnami vedla na poutí místo Hvězda. Vede tam sice silnička, ale my jsme se vydali skalami, Kovářskou (nebo Kovářovou) roklí. Cesta je pravda chvílemi poněkud neschůdná, ale tu trochu nepohodlí opravdu vyváží nádherné skály. Když se člověk vyškrábe až na hřeben (a ten poslední úsek stojí za to), octne se pod skalním útvarem Bumrlíček. Je to vlastně takový dost přerostlý skalní hřib. Vyfotit ho mi tentokrát nebylo přáno. Motal se tam jakýsi cizí chlapeček a... Více...
Barunčina vyhlídka u Hořiček
Jak název vyhlídky napovídá jedeme do kraje Boženy Němcové, k Barunčině vyhlídce, která se nalézá severně od Hořiček.  Barunčina vyhlídka se nachází cca 300 metrů od silnice ve směru Hořičky - Libňatov. Z místa se nabízí výhledy zejména na Polské stolové hory Bor a Hejšovinu, Náchodsko, Dobrošov, Václavické bojiště, v pozadí Orlické hory s Vrchmezím, Šerlichem a Velkou Deštnou, přehradní nádrž Rozkoš, Českou Skalici a částečně i Opočno. K vyhlídce... Více...
Vraní hory
První podzimní sobota připomínala spíše teplý letní den a zvala ven do přírody. Vypravili jsme se do Vraních hor, které jsou poměrně opomíjené, i když leží mezi hojně navštěvovanými Krkonošemi a Adršpašsko-teplickými skálami. Protože naše plánovaná trasa vedla z jednoho místa do druhého, zvolili jsme kombinovanou dopravu autem a vlakem. Zaparkovali jsme v centru Bernartic na úpatí Vraních hor. Čas do odjezdu vlaku ještě zbýval, a tak jsme si cestou na zastávku prohlédli železniční... Více...
Po pevnostních opevněních v okolí Náchoda
Při tomto výletě se podíváme do míst, kde panoval v druhé polovině třicátých let čilý pracovní ruch, a kde se naši předci připravovali na obranu naší republiky před rozpívající se hitlerovskou mocí. Projdeme se po pevnostních opevněních, která díky Mnichovské dohodě nikdy nesloužila svému účelu, a která naši dědové opouštěli se slzami v očích.  Naše cesta začne u náchodského nádraží, odkud se po zelené značce vydáme směrem na Dobrošov. Po vystoupání k restauraci Vyhlídka se nám... Více...
z Machovské Lhoty na Božanovický Špičák a zpět
První část cesty byla stejná, jako včera. Po žluté k Zabitému (ani jsme se neptali, proč se to tak jmenuje). Ve vzduchu byla cítit změna počasí a mně se nešlo dobře. Už jsem na rychlé výkyvy tlaku vzduchu háklivý. Byl jsem rád za chvilku posezení na odpočívadle. Babočka osiková tu dneska nebyla, nějaký menší motýlek sice usedl Pavlíně na prst, ale než jsem stačil pohnout rukou, byl pryč. Dokonce se i trochu zachmuřilo. Nic naplat, jde se do kopce, a ne ledajakého. V prvním úseku to bylo tak... Více...
okruh z Machovské Lhoty
Ráno jsme po dobré snídani vyráželi. Po té žluté, kterou jsme si večer našli. Nešlo to jinak, než do kopce. Sluníčko připalovalo a začátek byl po louce. S loukou skončil i kopec, zatím. Když jsme vešli do lesa, cesta se umoudřila a vedla tak v průměru po vrstevnici. Pod námi údolí, nad námi chvílemi i první skály. Kousek za skalami jsme se zase ocitli u patníku označujícího státní hranici. Teď jsme ji nepřekračovali. Po silničce, která vlastně lemuje celé naše hranice kromě těch se... Více...
Skály - Bischofstein
Míříme na jižní okraj Adršpašsko - Teplických skal, ke zřícenině hradu Skály.  Zřícenina hradu Skály, zvaného také Bischofstein, stojí v jihozápadní části pískovcové plošiny nad osadou Skály nedaleko Teplic nad Metují. Poprvé je hrad zmiňován v r. 1393. Hrad býval sídlem husitského hejtmana Matěje Salavy z Lípy, který odtud podnikal výpady proti katolickým Slezanům. V roce 1447 byl hrad Skály společně s hrady Střmen a Adršpach Slezany pobořen. V letech 1517-28 na hradě... Více...
jedeme vláčkem motoráčkem směr ADRŠPAŠSKÉ SKÁLY
jedeme vláčkem s Trutnova do Adršpašských skal  příroda, skály,možnost zahlédnou horolezce,odpočinek  jídlo do skal s sebou, po prhlídce občersvení u stánku, dostatečný výběr,toalety zdarma,to je určitě po loňsku novinka  vnoučkovi nejvíce písek, všude vozí malý bagřík a traktor a má zábavu, skály nás učarovali oba, jsme zde po druhé a myslím ne naposledy, počasí přálo, co více si přát  vstupné je myslím v normě, toalety např, zdarma, to se již... Více...
Jiráskův Hronov
Míříme do“hlavního města amatérského divadla“, do rodného města Aloise Jiráska, do Hronova.  Hronovem většina návštěvníků projíždí při cestě do oblasti Adršpašsko-Broumovska. Právě při průjezdu městem míjíme dvě místa, která spisovatele nejvíce připomínají, divadlo a rodný dům. Rodný domek Aloise Jiráska se nachází za náměstím při levé straně silnice na Polici nad Metují. Pekařský domek pochází z konce 18. století a patří mezi památky lidové architektury. Spisovatel,... Více...
Police nad Metují
Jedeme do pomyslné brány Adršpašsko - Broumovska, do Police nad Metují.  Při cestě do oblasti Adršpašsko - Broumovska ve směru od Náchoda nemůžeme minout Polici nad Metují, město, které je prvně historicky doložené roku 1213, kdy jej Přemysl Otakar I daroval broumovským benediktinům. Zřejmě největší dominantou Police je budova radnice jejíž historie sahá do roku 1718, kdy zde byl postaven dům inspektora nad klášterními statky Františka Antonína Hradeckého. Do dnešní podoby byla budova... Více...
Josefovská pevnost
Míříme do východních Čech, cca 25 km severovýchodně od Hradce Králové, za poznáním jedné z našich nejvýznamnějších fortifikačních památek ,do pevnostního města Josefov.  Jedeme za poznáním jedné z našich nejvýznamnějších fortifikačních památek. Pevnost Josefov byla postavena z popudu císaře Josefa II v letech 1780 až 1787 jako obranný prvek proti Prusku. Základní kámen položil sám císař Josef II dne 3.10.1780. Hradby pevnosti byly postaveny podle francouzských fortifikačních... Více...
Broumov - město kostelů
Naším cílem je malebné broumovsko a samotné město Broumov, ve kterém se nachází známý Broumovský klášter a několik dalších kostelů.  Jedeme do historického města obklopeného masivem Broumovských stěn a Javořích hor, do města, které bylo na základě rozhodnutí Karla IV, v roce 1348 povýšeno na město. Nejznámější památkou Broumova je zcela jistě broumovský klášter, resp. Benediktinský klášter sv. Václava s klášterním kostelem sv. Vojtěcha. První zmínka o kostelu sv. Vojtěcha... Více...
Pochod tunelářů
Jedeme do Malých Svatoňovic na Trutnovsko. Dopravu jsme zvolili autem. Vlakem je doprava do zdejšího pěkného kraje poměrně zdlouhavá a ne zrovna levná.  Jedeme na netradiční turistickou akci „Pochod tunelářů“, která se koná každoročně vždy začátkem července a má již dvanáctiletou tradici. Akci pořádá parta turistických nadšenců z Bohuslavic nad Úpou. Nejedná se o pochod podvodníků a zlodějů, jak by se po přečtení nadpisu mohlo zdát, ale přibližně o dvanáctikilometrovou... Více...
Naučná ovocná stezka
Naším cílem je „trojúhelník“ mezi obcemi Veselice a Městec, cca 5 km jižně od České Skalice a cca 8 km západně od Nového Města nad Metují.  Důvodem, který nás vede do těchto míst je Naučná ovocná stezka, která byla realizována v letech 2003 - 2004. Stezka je dlouhá 2km a je vedena zejména po polních cestách, část po silnici, vhodná jak pro pěší tak pro cyklisty. Na třech zastavení u informačních tabulí se zde dozvíme spoustu informací se vztahem k ovocným stromům a keřům,... Více...
Ratibořice - Babiččino údolí
Místo kam se vydáme je všeobecně známé, je jím malebné Babiččino údolí a ratibořický zámek, které se nachází cca 3km severně od České Skalice na Náchodsku v lokalitě, které se říká Kraj Boženy Němcové.  Představovat malebné Babiččino údolí a zámek v Ratibořicích je zřejmě nošení dříví do lesa, kdo zde nebyl tak zcela jistě viděl televizní film Babička. Dominantní stavbou oblasti je zámek, původně tvrz, která byla v letech 1702-1708 přestavěna na zámek... Více...
Ruprechtický špičák v Javořích horách
Ruprechtický špičák (880 m n. m.) je nejvyšším vrcholem Javořích hor, lesnatého hřebene na hranicích České republiky a Polska. Na jeho vrcholu je volně přístupná rozhledna (bez vstupného!!!) s úžasným kruhovým výhledem. Nejjednodušší přístup je autem na konec Ruprechtic a pak výstup po žluté značce na vrchol. Vlakem se dostanete buď do Meziměstí a odtud po modré značce přes Vižňov nebo do Olivětína a po žluté přes Heřmánkovice. Využít můžete i trasy popsané na... Více...
vyhlídka na Javoří hory
Cílem výletu, resp. zastávkou při toulkách po malebném Broumovsku je zajímavé místo nad obcí Jetřichov.  Vyhlídka u křížku se nachází při silnici nad obcí Jetřichov, místo nijak značeno není, ale směrová tabule ukazující směr Jetřichov a Meziměstí na hlavní silnici 303 za Honským sedlem každého spolehlivě dovede (ve směru na Broumov). Od křížku se nám tedy nabízí malebný pohled na hraniční hřeben Javořích hor s dominujícím Ruprechtickým špičákem. Polská část hřebene (při... Více...
Přírodní rezervace Dubno
Cíl naší cesty, resp. zřejmě zastávka při cestě do Babiččina údolí je Přírodní rezervace Dubno, která se nachází cca 2,5 km východně od centra České Skalice.  Rezervace, která je tvořena přirozeným lužním lesem pralesového typu byla vyhlášena v roce 1956, rozloha rezervace je 86,19ha. Součástí rezervace jsou krom lesa, který je tvořen zejména duby (nejstarší ve věku 270-320 let), také přilehlé louky a Zličský rybník. Oblast si jako své hnízdiště zvolilo značné množství... Více...
Červený Kostelec
Kam a jak jedeme Směřujeme do kraje Boženy Němcové, na rozhraní Jestřebích hor a CHKO Broumovsko, do Červeného Kostelce cca 7 km severozápadně od Náchoda. Za čím jedeme První písemná zmínka o Kostelci je datována rokem 1362. Původní název Kostelec byl později doplněn o označení u Náchoda. Od roku 1876 byl název města dle přání občanů upraven, dle zabarvení bahna v Červeném potoce, na současný Červený Kostelec. Nejvýraznější dominantou města je Kostel sv. Jakuba Většího se... Více...
Z daleka viditelným místem a místem vý­hledů do daleka je Končinský kopec (530 m n. m.). Nejkrásnější panoramatické výhledy jsou od modelářského letiště nedaleko vysílače. Z Červeného Kostelce pozvolna stoupáme po zelené turistické značce polní a lesní cestou kolem Památníku obětem končinské tragédie z roku 1942, přetneme asfaltovou silníci a za posledním sta­vením obdivujeme a fotíme panorama Orlických hor a po­hled do Polska. Zeleně značená cesta nás provede lesem a na... Více...
Z BOŽANOVA  DO  MACHOVA
PŘÍJEMNÝ VÝLET NA SKORO CELÝ DEN -DO MACHOVA Z BOŽANOVA,MŮŽEME TÉŽ CESTOVAT AUTOBUSEM VE VŠEDNÍ DEN V 8.10 HOD Z BROUMOVA DO BOŽANOVA,POTOM PĚŠKY POUTNÍ CESTOU  MACHOVSKÝ KŘÍŽ-POUTNÍ MÍSTO,TÉŽ VÝCHODISKO K MNOHA TURISTICKÝM CÍLŮM  MACHOV-OBECNÍ DŮM S RESTAURACÍ,DOBRÁ KUCHYNĚ-SLUŠNÉ CENY  PŘÍRODNÍ ZAJÍMAVOSTI,POUTNÍ MÍSTO,VÝBORNÉ STRAVOVÁNÍ  Z MACHOVA DOBRÉ AUTOBUSOVÉ SPOJENÍ DO POLICE NAD METUJÍ A DÁLE PAK NA Broumov NEBO NÁCHOD   Více...
Náchodský zámek
Nad Náchodem je krásný zámek, ale dávejte si pozor kudy tam pojedete, ať nedopadnete jako my. zaparkovali jsme pod zámkem a šli hodně schody nahoru. Je lepší se dívat po ukazatelích ve městě, které vás dovedou přímo k zámku.  Jdeme za historii a uměním. Zámek je vážně překrásně vybaven.  V Náchodě je spoustu restaurací..dokonce přímo pod zámkem i na náměstí. Hlady určitě nebudete  Náchodský zámek, další výlet, který mí rodiče vymysleli. No nic tak hurá na... Více...
Adršpachy, pohled člověka, kterému je 13 let
jedeme autem z Náchoda do Adršpachu. Cestou se můžeme stavit do Police nad Metují do muzea Merkuru.  Jdeme se podívat na skalní města, které vás ohromí svou velikostí.  Najíst se dá v restauraci hned u vchodu do adršpašských skla, nebo přímo v rychlém občerstvení taky na začátků adršpašských skal.  Adršpachy, když mi rodiče oznámili tento výlet nijak jsem nebyla nadšená.. Skály moc nemusím. No tak jsem znuděně a poslušně šla s našima na výlet do skal. Opak byl pravdou... Více...
Muzeum stavebnice Merkur
Po zpáteční cestě z Adršpašských skal, jsme se zastavili v Polici nad Metují v Muzeu Merkuru  Ikdyž jsem holka a stavebnice mě nijak nelákají toto muzeum mě zaujalo.  Byla to jen zastávka na cestě do Náchoda, ale v Polici nad Metují je spoustu restaurací kde se dá dobře najíst.  Toto muzeum se nachází pravděpodobně ve staré škole. Muzeum Merkuru mě vážně ohromilo, protože tam byly k viděná hezké věci z této stavebnice. Dokonce je tam i Ocelové město stavěné podle románů Julese... Více...
Ratibořický zámek
Ratibořice malá vesnička poblíž České Skalice. Tuto vesničku proslavila Božena Němcová svou knihou Babička. Poblíž zámku je také Babiččino údolí.  Jdeme po stopách paní kněžny a komtesy Hortenzie s knihy Boženy Němcové Babička.  Jeli jsme autem. Před Ratibořickým zámkem je velké parkoviště. Jsou tam také stánky s občerstvením a v Babiččině údolí se dá krásně najíst ve mlýně.  Ratibořický zámek mě nedchnul svým vybavením. Dýchlo na mě kouzlo dob minulých. Zámek... Více...
Dobrošovské pevnosti
Ahoj, pojedeme z Náchoda do Dobrošova, kde nás uvítají krásné Dobrošovské pevnosti. Nečekejte nic zvláštního jsou to obyčejné bunkry, které mě vážně ohromily  Tedy my jeli autem, ale věřím, že se tam dá dojet i autobusem  Na jídlo jsme tam nikde nebyli na to jsme si zajeli až do Náchoda  Je mě 13 let a byli jsme z rodiči na dovolené v Náchodě. Když rodiče vymysleli cestu po Dobrošovských pevnostech netvářila jsem se nijak vlídně, avšak velice jsem byla a mile... Více...
Skalní vyhlídky Broumovských stěn ze Slavného
Tento příspěvek berte jako doplnění výborně zpracovaného článku http://www.turistika.cz/vylety/slavenske-hriby.html. Osada Slavný je součástí obce Suchý Důl u Police nad Metují. Dojet se sem dá i autobusem, ale nejpohodlnější je pochopitelně auto. Hned za Slavným na kopci je velké parkoviště (ještě v červnu 2010 zdarma!), od kterého je to 200 metrů k rozcestníku.  Broumovské stěny, to jsou samozřejmě skály a procházky v nich. Jejich atraktivitu pak zvyšují výhledy ať už na... Více...
Úpice
Míříme do oblasti, která se nachází mezi Krkonošemi a Adršpašsko-Broumovskem, do centra Jestřebích hor, do Úpice.  Jedeme za poznáním turisticky opomíjené, ale krásné oblasti. Úpickému náměstí dominuje stavba kostela sv. Jakuba Většího, který byl postaven v první polovině 14. století. Za dobu své historie byl dvakrát poničen požárem. Do současné podoby byl postaven v roce 1698. Válečnému zrekvírování zvonů naštěstí unikl nejstarší zvon pocházející z roku 1625. Na hlavním... Více...
Jak zabloudit v Bludných skalách
Vloni jsme si s kamarádkou naplánovaly výlet na Hejšovinu a Bledné skály http://www.turistika.cz/tipy-na-vylet/show/hejsovina-ze-vsech-stran.html , ale posledně jmenované nás počasí donutilo odložit na letošní rok. A tak ráno vyrážíme busem z Police nad Metují do Lhoty u Machova. Jsou tady krásné chalupy a taky příjemná paní, která nám takhle brzo po ránu natočila studeného Primátora. Ještě že jsme si nedaly i do druhé nohy..... i takhle se nám povedl úžasný kousek - po překročení hranice jsme se... Více...
Nové Město nad Metují
Jedeme na Náchodsko do historického Nového města nad Metují.  Míříme za architekturou a historií města, které je prvně písemně doloženo roku 1501 a jehož historické centrum se rozkládá na skalnatém ostrohu nad řekou Metují. Dominantou města je zámek jehož historie spadá do počátku 16. století, kdy zde Jan Černický začal budovat svůj hrad. Další majitelé, např. Pernštejnové, páni ze Stubenberku, Trčkové, hrabata z Leslie, knížata z Ditrichsteinu a nakonec Bartoňové z Dobenína, hrad... Více...
Česká Skalice
Jedeme do místa, které je spojeno s životem spisovatelky Boženy Němcové, do České Skalice.  Směřujeme do města jehož historie spadá do počátku 13. století. Novodobá historie města je velmi spjata s životem Boženy Němcové, navštívit lze Barunčinu školu, nebo bývalý Steidlerův hostinec, kde je dnes Muzeum Boženy Němcové. Součástí areálu muzea je i Muzeum textilu UPM, které je jediným muzeem tohoto druhu v ČR. Před muzejním areálem se rozkládá Jiřinkový park se sochou sedmnáctileté... Více...
Slavenské hřiby
Letošní sezóna houbařským úlovkům příliš nepřeje a tak navrhuji udělat si výlet na místo kde dozajista nalezneme spoustu hřibů. Milovníci smaženice však možná budou zklamání, nebude to ani pravák, ani modrák, ba ani hřib satan, ale hřib kamenný.  Na hřebeni Broumovských stěn nad osadou Slavný nalezneme pozoruhodné skalní útvary označované jako skalní hřiby. Jejich základna je tvořena méně odolnou vrstvou horniny, která snáze a rychleji zvětrává. Vrchní část - vlastně... Více...
Broumovsko
Vlakem do Broumova je to složitá cesta a mnoho přesedání. Autobusy moc nepoužívám, takže nevím, ale www.idos.cz vám jistě poradí. Autem je to samozřejmost, parkovat se dá např. u supermarketu blízko centra.  Region Broumovska byl vždycky spíše duchovně zaměřený a to přetrvává i do dnešních dnů, proto můžeme navštívit sakrální památky, jejichž výčet je opravdu veliký: Benediktinský klášter sv. Václava (možnost prohlídky - cena okolo 50 Kč), Klášterní Kostel Sv. Vojtěcha, Farní Kostel... Více...
Jiráskovy Skály – místo na výlet i dovolenou
Nádherné místo pod Teplickými skalami. Může sloužit jako cíl jednodenního výletu, stejně tak jako být východištěm na túry při dovolené. V tom prvním případě si nenechte ujít výstup na zříceninu hradu Skály (Bischofstein nebo též Katzenstein, viz http://www.turistika.cz/mista/bischofstein-skaly) kolem Černého jezírka (http://www.turistika.cz/mista/cerne-jezirko-pod-bischofsteinem) a samozřejmě i výstup na nejvyšší vrchol Teplických skal Čápa (http://www.turistika.cz/mista/cap-teplicke-skaly).... Více...
Malé Svatoňovice
V tomto příspěvku chci krátce navázat na článek Malé Svatoňovice – rodiště Karla Čapka (viz zde) a udělat této půvabné podhorské obci ještě trochu propagace.  Kromě Muzea bratří Čapků jsou v Malých Svatoňovicích k vidění i další objekty stojící za vidění. Naproti muzeu na náměstí je zajímavý kostel Sedmi radostí panny Marie (viz zde). Budete-li mít štěstí a bude otevřen, nahlédněte. Vedle kostela je kaple s araukaritovým oltářem a sedmipramenná zastřešená... Více...
Broumovské stěny
Pohodlnými a dobře zančenými turistickými stezkami se dostanete do Broumovských stěn.Nejsou tak hojně navštěvovány jako Adršpach.Byli jsme tu o Velikonocích a nepotkali ani človíčka.Jedná se o pískovcové sklaní město s roklinami,ale i vyhlídkami na svých nejvyšších horách (kolem 770m.n.m.).Je tu i několik skalních útvarů a hřibů.Najdete zde i pěticípí kostel zvaný Hvězda, postavený v roce 1733,odkud je krásný výhled na Krkonoše a Broumovskou kotlinu.  Skalní město Broumovské stěny a... Více...
Procházkový víkend v okolí Hronova
Výchozím místem bude město Hronov (http://www.turistika.cz/mista/hronov). Tady odstavíme auto (pokud jsme nepřijeli vlakem nebo autobusem), dále se budeme pohybovat autobusem a pěšky. Prošmajdáme jihovýchodní část Jestřebích hor mezi Hronovem, Červeným Kostelcem, Turovem a Stárkovem.  Jedeme sem především za klidem, procházkami krásnou přírodou s mnoha výhledy a lesy. V houbařské sezóně navíc i za spoustou hub. Na jeden den si naplánujeme výlet ze Stárkova přes Turov zpět do Hronova, na druhý z... Více...
Výlet nás zavede do severovýchodních Čech do rodiště Karla ČAPKA.Dopravit se na místo lze různě.Železniní stanice je přímo v obci cca 10min klidné chůze k rodnému domu Karla Čapka.Ideální je i výlet na kole,krásnou přírodou Jestřebích hor.A samozřejmě autem.  Jedeme do malebné vesničky.která čítá asi 1500 obyvatel.V již zminovaném rodném domě Karla Čapka se nyní nachází muzeum obou bratří.Celé jedno patro je věnováno Josefu Čapkovi,kde jsou vystaveny jeho obrazy a druhé Karlovi a jeho... Více...
Adršpašsko-Teplické skály,je skalní město,navštěvováno již počátkem 18st.Z té doby jsou i jména skalních útvarů,které tvoří tzv.Skalní město.Příkladem Starosta a starostka,milenci,homole cuku atd...Dostupnost bud vozem,nebo vlakemVlakem Trutnov směr Teplice n.Metují.Vlaková stanice je cca 300m od vstupu do skalního města.Skalním mětem protéká říčka Metuje.Na vše se můžete informovat na info@tepliceskaly.com  Jak jsem již napsal je to nádherné skalní město,které skrývá i skalní... Více...
Letos jsme se rozhodli strávit společnou dovolenou v Náchodě. Jelikož jsme dobrodružní sběrači turistických známek a Náchod je plný krásných míst a nejen těch oznámkovaných, tak nebylo co řešit. Na dovfču jsme vyrazili jak jinak než vlakem. Hned první den jsme vyrazili na Jiráskovu chatu po červené. Jenže tu jsme po chvíli ztratili z dohledu a samozřejmě, že jsme uhli z cesty. Tady se nedá moc ztratit a tak jsme si po chvilce přece jen našli cestu s pomocí místních cyklistek. Musím říct, že s... Více...
Ostaš
Z obce Lachov u Teplice nad Metují na Stolovou horu Ostaš.  Výšlap na stolovou horu Ostaš, prohlídka labyrintu na Ostaši, výhled na krásy okolí.  Na Ostaši se nachází bufet, kde se lze občerstvit.  Úžasný výhled na Dědov, Ždár nad Metují, Kočičí zámek....  Vstupné na Ostaš se neplatí. Výstup na tuto stolovou horu stojí opravdu zato. Vřele doporučuji.   Více...
Adršpašsko-teplickými skalami - srovnání
Vydali jsme se prozkoumat Adršpašsko - Teplické skály. První jsme přijeli autem do Teplic nad Metují. Tady se nachází velké placené parkoviště pro auta a odtud se i vychází na okruh Teplickými skalami, které jsou zpoplatněné - 50 Kč. Celý okruh po teplických skalách je kolem 10 km. V Adršpachu jsme také zaparkovali autem na placeném parkovišti a vydali se na okružní cestu Adršpašskými skalami za 60 kč. Tento okruh má tak kolem 5 km. Oba dva okruhy jsou otevřené od 8 - 18 h.  Teplické skály jsou... Více...
Maršov nad Metují
Letos jsme jeli do Maršova nad Metují do krásného srubu na konci vesnice. Je pro deset osob, v podkroví má tři pokoje a záchod, v přízemí společenská místnost s krbem, televizí a rádiem, kuchyň se sklokeramickou deskou, horkovzdušnou troubou a myčkou. Koupelna je sprchový koutem a záchodem. Venku potom sklep, posezení s krbem a jinak krásné okolí.  Do čtyř kilometrů můžete zajít na vyhlídku Vysoký kámen, na druhou stranu procházka údolím pod zříceninou Vlčinec a jinak je kousek i Ostaš a Stolová... Více...
Adršpašsko - Bludiště, vrchol Čáp a Supí skály
Vypravíme se do CHKO Broumovsko a výchozím bodem si zvolíme Teplice nad Metují. Nejprve se odtud přesuneme vláčkem na západní stranu skalních masivů a vystoupíme v zastávce Janovice u Trutnova. Směrovky najdeme asi 200m od zastávky u hlavní silnice a využijeme zeleně značenou pěší trasu, která nás asi po 1,5km přivede na rozcestí Před Zvětralým vrchem. Pokračujeme po žlutě značené trase loukami s výhledem na skalní stěny až k rozcestí Pod Čapím vrchem. Zde odbočíme ostře doleva na zelenou... Více...
Adršpašské skály
Dojedeme do Teplic nad Metují a odtud pokračujeme asi 2km k městečku Adršpach. Nejlépe se sem dostaneme autem nebo na kole, jezdí sem ale také autobusová doprava či vlak.  Krásné skalní městečko s jezírkem, po kterém se můžeme projet na loďce a také nezapomeneme navštívit dva krásné vodopády. Skalní město Adršpach je součástí Národní přírodní rezervace Adršpašsko-teplické skály od roku 1933. Pro skalní město Adršpach jsou typické samostatné skalní útvary, izolované věže a... Více...
Kovářovou roklí na Hvězdu
Vážení přátelé Turistiky i turistiky,tentokrát Vás pozvu do Broumovských stěn,konkrétně do Kovářovy rokle a na Hvězdu.Startujeme z Hlavňova,kam dojedeme autobusem z Police nad Metují.Pokud jedete ze vzdálenějších míst,nejpve se dopravte do Police vlakem nebo autobusem. Autobusem je to jednodušší.  z Hlavňova jdeme po červené do Kovášovy rokle.Kovářova rokle je zřejmě nejméně komerčně využitá,ale to neubírá na její nádheře,spíše napomáhá.Moc lidí zde nepotkáte,ale zato si užíváte... Více...
Teplickými skalami přes Sibiř do Teplic
Vážení přátelé Turistiky i turistiky,tentokrát se vrátíme na Broumovsko,do Teplických skal.Navštívíte druhou část Adršpašsko-teplických skal.Vlakem se dopravíte do stanice Skály.Zde vystoupíte a po cca 1/2 kilometru už vstoupíte do placeného území Teplických skal.  Teplickými skalami Vás povede mtz a uvidíte stejně neuvěřitelné skalní útvary, jako ve skalách Adršpašských a ještě něco navíc.Zažijete pěknou kosu v části,která se nazývá Sibiř,kde leží sníh celý rok.Pozor, není tu ani... Více...
Nad Metují Police dvě muzea a krásná radnice
Vážení přátelé Turistiky i turistiky,tentokrát Vás pozvu na pohodovou,procházku po městě Police nad Metují.Jezdí sem přímý autobus z Prahy přes Hradec Králové,takže se sem můžete dostat prakticky odkudkoliv.Jezdí sem i vlak,ale je to složitější.Úplně nejlepší bude, když se do zdejšího kraje vydáte na dovolenou jako já a třeba v rámci volného dne nebo horšího počasí navštívíte místní zajímavosti.  V Polici nad Metují najdete dvě muzea,klášterní kostel,Starou školu,krásné... Více...
Do věží Adršpachu
Vážení přátelé Turistiky i turistiky,tentokrát se s Vámi podělím o čerstvé zážitky a zároveň Vás pozvu na krásný výlet do Adršpašských skal.Dostanete se sem lehko autobusem z Teplic nad Metují,ale krásnější je cesta vlakem také z Teplic nad Metují.Pak už stačí jen vstoupit.  Adršpašské skály,jsou ideálním místem pro rodinný výlet jak pro dospělé,tak i pro děti.Děti budete muset podpořit silou při lezení po žebřících,ale dá se to zvládnout.Uvidíte zde spoustu nádherných výtvorů... Více...
Pivovar v Broumově
Jedeme přímo do Broumova do pivovaru. Parkoviště je přímo v areálu pivovaru.  Prohlídka místního pivovaru. Vaří se zde pivo pod názvem Olivětinský opat. Vaří se tu několik druhů a prohlídka končí ochutnávkou. My jsme měli kdispozici 30-ti litrový sud a i když se všichni moc snažili nějaké to pivko tam přeci jen zůstalo. Řidiči si alespoň v místním krámku koupili něco s sebou. Například se tu vaří medové pivo.  Bydleli jsme v nedaleké vesnici Hlavňov. S jídlem je to horší, protože v... Více...
Do Nového Města nad Metují - našeho výchozího bodu - se dostaneme buď vlakem, nebo autem. Pokud přijedeme autem, je možné pohodlně zaparkovat a bez placení před vlakovým nádražím.  V Novém Městě nad Metují jsme si prohlédli zámek a vydali jsme se po cyklotrase číslo 4034 podél řeky Metuje směrem do Pekla. Z Pekla vede do Náchoda nově vybudovaná cyklostezka stejného čísla s novými mostky přes řeku. V Náchodě jsme si stejně jako v Novém Městě prohlédli zámek. V tuto chvíli jsme... Více...
Z Červeného Kostelce do Hronova
Z ČERVENÉHO KOSTELCE PŘES KOSTELECKÉ KONČINY DO HRONOVA  KOSTELECKÉ KONČINY-MÍSTO ÚKRYTU VYSÍLAČKY PROTIFAŠISTICKÉHO ODBOJE,PAMĚTNÍ MÍSTO S PAMÁTNÍKEM  V ČERVENÉM KOSTELCI SE DÁ POŘÍDIT VŠECHNO OD UBYTOVÁNÍ AŽ PO JÍDLO   POHODLNÝ VÝLET,VHODNÝ PRO DĚTI,PĚKNÉ VYHLÍDKY A VOJENSKÝ SRUB NA ZÁVĚR  PO TRASE NENÍ MOŽNOST NĚCO KOUPIT NA OBČERSTVENÍ,TAKŽE PITÍ A SVAČINKU DO BATŮŽKU   Více...
Z PETŘÍKOVIC DO MALÝCH SVATOŃOVIC
VLAKEM DO PETŘÍKOVIC U TRUTNOVA A PAK PĚŠKY PO JESTŘEBÍCH HORÁCH AŽ DO MALÝCH SVATOŃOVIC  SLAVETÍN -PĚCHOTNÍ SRUB,PASEKA-PĚKNÁ OSADA,ŽALTMAN-ROZHLEDNA,MALÉ SVATOŃOVICE  PASEKA -DOBRÉ OBČERSTVENÍ,OBĚD,UBYTOVÁNÍ MOŽNÉ V TRUTNOVĚ  PĚCHOTNÍ SRUB,VYHLÍDKY NA TRASE,NA ROZHLEDNĚ,KŘÍŽOVÁ CESTA V MALÝCH SVATOŃOVICÍCH,PO CELÉ TRASE AŽ K SESTUPU DO MALÝCH SVATOŃOVIC DESÍTKY BUNGRŮ A DALŠÍCH OPEVNĚNÍ Z PŘEDVÁLEČNÝCH LET  DOSTI NÁROČNÁ ALE ZAJÍMAVÁ TRASA,SESTUP DO MALÝCH... Více...
Křížový vrch
Můžeme vlakem,autobusem a autem až do Adršpachu.  KŘÍŽOVÝ VRCH -ZALESNĚNÝ SKALNATÝ VRCH V ADRŠPACHU NAPROTI ADRŠPAŠSKÝM SKALÁM.TRASA JE DOPLNĚNA PĚKNOU KŘÍŽOVOU CESTOU.  OBČERSTVENÍ V ADRŠPACHU,MOŽNOST UBYTOVÁNÍ V TEPLICÍCH NAD METUJÍ.  KRÁSNÁ VYHLÍDKA,CELKEM PŘÍJEMNÁ CESTA,ŠKODA ŽE ZÁBRADLÍ NA VRCHOLU KŘÍŽOVÉHO VRCHU JE UŽ VE VELMI ŠPATNÉM STAVU  VSTUPNÉ NA KŘÍŽOVÝ VRCH NENÍ ŽÁDNÉ ALE DOPORUČUJE SE TROCHU OPATRNOSTI,AŽ BUDE OPRAVENO ZÁBRADLÍ BUDE TO VHODNÉ I PRO... Více...
Okruh - Adršpašsko-teplické skály
Národní přírodní rezervace Adršpašsko-teplické skály. Okruh 25 km.  Výchozí bod je Dolní Adršpach. Začínáme červenou značkou po silnici směrem Bučnice, po které dojdeme az do Teplic nad Metují. Zde se promotáme městem a u kempu Kamenec se napojíme na zelenou značku, po které půjdeme dlouho Teplickými skalami. Dále po žluté značce směr Liščí sedlo, kde se Pod zvětralým vrchem napojíme na zelené značení až ke Skalnímu ostrovu. Půjdeme po modré značce (ne Anenským údolím) přes skálu... Více...
Království skal
„Všechno zlé je k něčemu dobré,“ říká se. A něco na tom dozajista bude. Když v 18. století postihl oblast Adršpašsko-teplických skal požár, změnila se zdejší bujná vegetace v prach. Nicméně o to víc vynikly bizardní pískovcové útvary. Dech beroucí scenérie brzy přilákaly turisty a Adršpašsko-teplické skály se staly oblíbeným výletním cílem. Adršpašské a Teplické skály se nacházejí v severní části východních Čech. Jsou celoročně přístupné; ovšem za lístek si musíte zaplatit.... Více...